Retour
Rechercher
Annuler
Accueil
MENU
Accueil
Musique
Précédent
Sons d'ici
Partitions
Webradios
Suivant
Cinéma
Précédent
Actualités
Catalogue
Bientôt disponible
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Suivant
Savoirs
Précédent
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
Suivant
Livres
Précédent
Actualités
Catalogue
Suivant
Presse
Précédent
Actualités
PressEnBib
Suivant
Rechercher
Enfant
Connexion
Bienvenue
Connexion
Pas encore inscrit(e) ?
Je m'inscris
Ma bibliothèque
Retour
Besoin d'aide ?
Webothèque 52
Offre numérique
Accueil
Musique
Sons d'ici
Partitions
Webradios
Cinéma
Actualités
Catalogue
Bientôt disponible
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Savoirs
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
Livres
Actualités
Catalogue
Presse
Actualités
PressEnBib
Enfant
Besoin d'aide ?
Retour
Joel Bloch
Joel Bloch
A consulter en ligne
Creating Digital Literacy Spaces for Multilingual Writers
Joel Bloch
1h38min15
Informatique
Youscribe plus
131 pages. Temps de lecture estimé 1h38min.
Puts forward a convincing argument for the value of digital literacy in the multilingual writing classroomThis book argues for the value of digital literacy in the multilingual writing classroom. Against the background of huge changes in literacy practices prompted by online communication, and a growing acceptance of a broader definition of academic literacy that encompasses multimodality, the book examines the relationship between digital and print literacies and addresses the design of literacy spaces for multilingual classrooms. The author critically evaluates the latest developments in the use of technology in multilingual writing spaces, and focuses on the role of teachers in their design; it also addresses areas that are not often discussed in relation to multilingual students, from blogging to publishing and intellectual property. The book will help teachers meet the challenges created by rapidly shifting technology, as well as making an innovative contribution to research on multilingual writing classrooms.Chapter 1. Technological Spaces and Teaching and Learning to Write Chapter 2. Bringing Students’ Voices into the Public Sphere: Blogging in the Debate over Plagiarism and the Use of Intellectual Property Chapter 3. Multimodality as a Digital Space Chapter 4. MOOCs as a Digital Literacy Space Chapter 5. Flipping the Multilingual Composition Classroom Chapter 6. The Promise of Open Access Journals for L2 Publishing Chapter 7. Teaching Writing in the Publishing Space Chapter 8. What We Talk about When We Talk about Digital Literacy Spaces References
Accès libre
x
...
x Cacher la playlist
Commandes
>
x
Aucune piste en cours de lecture
--|--
--|--
Activer/Désactiver le son
Lecture/Pause
...
×
...
×
×
Retour
Bande-annonce
×
Accessibilité
×
Fermer
Fond d'écran
Normal
Fond noir / texte blanc
Fond bleu / texte blanc
Taille du texte
Normal
Moyen
Grand
Adapter la police de caractères aux personnes dyslexiques