Retour
Rechercher
Annuler
Accueil
MENU
Accueil
Musique
Précédent
Sons d'ici
Partitions
Webradios
Suivant
Cinéma
Précédent
Actualités
Catalogue
Bientôt disponible
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Suivant
Savoirs
Précédent
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
Suivant
Livres
Précédent
Actualités
Catalogue
Suivant
Presse
Précédent
Actualités
PressEnBib
Suivant
Rechercher
Enfant
Connexion
Bienvenue
Connexion
Pas encore inscrit(e) ?
Je m'inscris
Ma bibliothèque
Retour
Besoin d'aide ?
Webothèque 52
Offre numérique
Accueil
Musique
Sons d'ici
Partitions
Webradios
Cinéma
Actualités
Catalogue
Bientôt disponible
Cin'Éthique
Le saviez-vous ?
Quiz
Séance de minuit
Collections
Savoirs
Catalogue
Assimil
digiSchool
Canal U
Lumni
Livres
Actualités
Catalogue
Presse
Actualités
PressEnBib
Enfant
Besoin d'aide ?
Retour
Liz Przybylski
Liz Przybylski
A consulter en ligne
Sonic Sovereignty
Liz Przybylski
2h08min15
Musique
Youscribe plus
171 pages. Temps de lecture estimé 2h08min.
Honorable Mention, 2024 Alan Merriam Prize, given by the Society for EthnomusicologyWhat does sovereignty sound like?Sonic Sovereignty considers how contemporary Indigenous musicians champion self-determination through musical expression in Canada and the United States. The framework of “sonic sovereignty” connects self-definition, collective determination, and Indigenous land rematriation to the immediate and long-lasting effects of expressive culture. Liz Przybylski covers online and offline media spaces, following musicians and producers as they, and their music, circulate across broadcast and online networks. Przybylski documents and reflects on shifts in both the music industry and political landscape over the course of a decade: as the ways in which people listen to, consume, and interact with popular music have radically changed, extensive public conversations have flourished around contemporary Indigenous culture, settler responsibility, Indigenous leadership, and decolonial futures.Sonic Sovereignty encourages us to experiment with temporal possibilities of listening by detailing moments when a sample, lyric, or musical reference moves a listener out of normative time. Nonlinear storytelling practices from hip hop music and other North American Indigenous sonic practices inform these generative listenings. The musical readings presented in this book thus explore how musicians use tools to help listeners embrace rupture, and how out-of-time listening creates decolonial possibilities.
Accès libre
x
...
x Cacher la playlist
Commandes
>
x
Aucune piste en cours de lecture
--|--
--|--
Activer/Désactiver le son
Lecture/Pause
...
×
...
×
×
Retour
Bande-annonce
×
Accessibilité
×
Fermer
Fond d'écran
Normal
Fond noir / texte blanc
Fond bleu / texte blanc
Taille du texte
Normal
Moyen
Grand
Adapter la police de caractères aux personnes dyslexiques