Catalogue - page 13

Affiche du document Violin-Making: As It Was and Is: Being a Historical, Theoretical, and Practical Treatise on the Science and Art of Violin-Making for the Use of Violin Makers and Players, Amateur and Professional

Violin-Making: As It Was and Is: Being a Historical, Theoretical, and Practical Treatise on the Science and Art of Violin-Making for the Use of Violin Makers and Players, Amateur and Professional

Edward Heron-Allen

3h37min30

  • Musique
  • Youscribe plus
  • Livre epub
  • Livre lcp
290 pages. Temps de lecture estimé 3h37min.
For an instrument whose origins date back to the 16th Century, the stirring sound of the violin plays a huge part in music being composed and played this very moment. From classical to country, from jazz to rock and even rap, the violin has always been a popular choice for the versatile virtuoso. One of the millions of people who have drawn a bow across the strings of the violin was an English polymath, writer, scientist, and all-around fascinating man Edward Heron-Allen. His love of the violin led to a friendship with renowned violin maker Georges Chanot III, and to a lifelong obsession with crafting the perfect instrument. A true Renaissance man, Edward Heron-Allen published this tribute to his favorite musical instrument over 130 years ago and, like the violin, it's still an unrivaled classic. Whether you're a fresh-faced music student, a classically trained maestro, or if you simply enjoy fiddling along on the front porch, this guide offers: - An in-depth look at the history of the violin - A fascinating, and often surprising, discussion of the materials that make up the violin - A step-by-step guide to constructing your own violin - from selecting the materials to playing that very first note
Accès libre
Affiche du document Le moutya des Seychelles

Le moutya des Seychelles

Marie-Christine Parent

3h33min45

  • Musique
  • Youscribe plus
285 pages. Temps de lecture estimé 3h34min.
Inscrit en 2021 au Patrimoine culturel immatériel de l’Unesco, le moutya des Seychelles est défini comme une pratique chantée, tambourinée et dansée issue du contexte esclavagiste, dont on peut repérer des traces à partir de la seconde moitié du XVIIIe siècle.Cet ouvrage, fruit de plusieurs terrains menés dans les années 2010, propose une première analyse systémique du moutya. Il invite à revisiter son histoire et ses développements en tant que mode d’expression créole et décrit le moutya dit « authentique », une notion associée à la genèse d’un processus de patrimonialisation entamé au tournant de la Révolution de 1977. Les espaces contemporains de production et de diffusion des musiques aux Seychelles ont également été abordés afin de faire ressortir la place accordée au moutya et ses modalités d’expression et de ne pas le figer dans une forme fixe ou idéale dont on craindrait la perte ou l’oubli.Le moutya est alors envisagé en tant que forme relationnelle, dans laquelle la négociation des transferts d’une identité musicale à l’autre va jusqu’à construire de nouvelles identités. Cette démarche permet de le mettre en relation avec d’autres phénomènes culturels, notamment créoles.Ainsi, bien qu’il ait été institutionnalisé à des fins nationalistes, il continue d’être l’expression d’une culture en transition, en transformation, toujours en quête de repères identitaires.
Accès libre

...

x Cacher la playlist

Commandes > x
     

Aucune piste en cours de lecture

 

 

--|--
--|--
Activer/Désactiver le son